21.04.2017

Vatanım Sensin 24. bölüm Hileon sahnesi - Leon ölmek istiyor, Hilal engel oluyor


Kanal D'nin çok sevilen, çok konuşulan, her hafta büyük bir heyecanla izlenen dizisi Vatanım Sensin 24. bölümü heyecanlandırdı, duygulandırdı, hüzünlendirdi izleyicilerini, en çok da sevindirdi. Birkaç bölümdür dizinin üzerine çökmüş olan rehavet bu bölümde tamamen kalkmıştı. Dizi silkinmiş, kendine gelmiş ve izleyicilerini büyülemişti. Hem eski tempo yerine gelmiş,hem milli mücadele, hem ilişkiler kısımları düzelmişti. hikayenin her kısmında heyecanlandıran gelişmeler oldu. biz burada dizimizin en sevilen karakterlerinden Hilal ve Leon arasındaki ilişki, yani hileon hakkında konuşacağız...

Hilal'e olan aşkı yüzünden yardım sandıklarının içindeki silahları gördüğü halde sesini çıkarmayan Leon, büyük bir vicdan yükünün altında kalır. Hilal'e olan sevgisi ve vicdanı ile görevi, milleti, ailesi, sahip olduğu bütün değerler arasında büyük bir ikilemde kalan Leon bu çaresizliğine ölümle son vermeye karar verdi.Genç adamın yaşadığı öyle büyük bir çıkmazdı ki; ancak ölerek huzur bulabileceğini düşündü.

Leon Hilal'le buluştukları tepeye gitmiş, elinde silah. "Sana böyle bir acıyı ikinci defa yaşatacağım için beni affet mittera. yürek acısı beden acısından daha çok yakacaktı canımı. İyi bir asker olamadığım için senden de af dilerim baba. Bir meydan savaşında vurulsaydım benimle onur duyacaktın. Lakin beni vuran sevda oldu. Ben yalnız vatanıma, bayrağıma, size değil, kendime de ihanet ettim. Bedelini kendi rızamla ödeyeceğim. Bunun için kendinizi suçlamayın. Sizi seviyorum. Leon" Veda mektubunun satırları bunlar. Mektup da çalışma masasının üzerinde kitabın içinde duruyor...

Leon elinde silah vedasını düşünüp göz yaşı dökerken Hilal de faytonla oraya yaklaşıyor. Hilal Leon'u oraya çağırmıştı. Ama o mesaj Leon'a ulaşmadı. Hilal ise bunu bilmiyor ve buluşma yerine geliyor. İyi ki de geliyor....

Leon tabancayı önce şakağına dayıyor, sonra vazgeçiyor kalbine nişan alıyor. O sırada Hilal geliyor oraya doğru. Tam Leon; "Kutsal Meryem, sen bana yolculuğumda refakat et" deyip tetiği çekecekken, Hilal'in çığlığıyla başını çeviriyor. "Leon Leon" diye çığlık atıyor Hilal. "Leon dur napıyorsun" diye bağırıyor ve eline vuruyor Leon'un, dizleri üzerine düşüyor delikanlı. "Git buradan Hilal" diyor Leon. "Hiç bir yere gitmiyorum" diyor genç kız. Leon'un karşısına diz çöküyor o da. "Siz beni ölümden kurtarmıştınız. Şimdi sıra bende. Ölemezsiniz" diyor Hilal.

"Benim başka çarem yok. Bir hain olarak yaşayamam ben. Giyemem o üniformayı bir daha, miteramın, babamın yüzüne bakamam. Ben vatanıma, kendime ihanet ettim."

"Siz bizim haklı davamıza inandınız. Zulme savaş açtınız, erdemli davrandınız" diyor Hilal. "Size kurşun sıkmayanların vur emrini ben verdim, ben. Onlar niye öldü o vakit. Ben niye vurdum çocukluk arkadaşımı? Benim inandığım her şey yerle bir oldu. Git şimdi buradan, yalnız bırak beni."

"Yapamam, gidemem. Ne olur, bunu bana yapmayın" diyor Hilal ağlayarak. "Git Hilal, bunu görmeni istemiyorum; beni böyle hatırlama" diyor Leon kararlı bir şekilde. "Hiçbir yere gitmiyorum, ver şu silahı bana" diyor Hilal sert bir ifadeyle.

"Aklın almıyor, değil mi. Oysa beni en çok senin anlaman lazım. Senin uğruna görmezden geldiğim o silahlar var ya" (Senin uğruna" sözlerini işitince Hilal'in yüzü değişiyor. Çünkü bunun kendisi uğruna yapıldığına inanamamıştı, bu kadar sevildiğini bilmiyordu) "O silahları ben kendi milletime doğrulttum,. O silahların tetiğini ben çektim. O silahlar yüzünden toprağa düşen her bir Yunan askerinin katili benim. Ben bir vatan hainiyim" diyor ağlayarak.

Hilal çok etkileniyor bu duyduklarından. Leon'un eline uzanıyor, silahı kendi göğsüne dayıyor bu şekilde. "O vakit beni de vurun Teğmen" diyor. "Hayır" anlamında başını sallıyor Leon.

Yapma Hilal, Leon hiç kıyabilir mi sana? Sana bir şey olmasın diye kendi vatanından, kendi canından bile vazgeçti... "Sevdanın böylesi" dedirten bir adam o....

"Madem inandığınız değerleri benim için yıktınız, bedelini beraber ödeyelim" diyor Hilal. Ağlayarak "Hayır" anlamında başını sallıyor Leon. Hilal, kendisi için vatan haini olmayı göze alan ve canından vazgeçen genç adama sarılıyor, birlikte ağlıyorlar. İki aşık, birbirlerine, sevdalarına ve acılarına sarılarak ağlıyorlar.


Hiç yorum yok:
Write comments