5.06.2016

Hanım Köylü 7. bölüm özet. Koptagel Hanım Köylü mü oluyor.

Fikri evine gelen haciz kağıtlarını görünce kriz geçirir. Ferit ve Cüneyt babalarını hastaneye yetiştirmeye çalışıyorken Bengüsu'yu köye getiren İsmailler ile neredeyse çarpışırlar. Bengüsu'ya "Hadi İstanbul'a gidicez; beni takip et" der. Ferit; Bengüsu'ya "Sen İstanbulsuz, AVMsiz, Caddesiz, Nişantaşısız yapamazsın. Ben dönmiycem sen dön" der. Sonrasında da çekip gider.

Koptagel Düzgün'lerde çiğköfte partisi vermektedir. Elmas; Koptagel'in İlkgün'le olan münasebetinden hiç memnun değildir. Reşat; kız kardeşlerini Düzgünlere yollar ve "Koptagel'i alıp bu eve gelmeyin" der. Döne canına minnet bir şekilde Düzgünlere gider. Orada diğerlerine Koptagel'in kendi gözleri üzerindeki etkiisini gösterir. Herkes çok şaşırır. Döne çiğköfteyi Koptagel yaptı diye hepsini yer. 

İsmailler; Ebe kadın'a aldıkları motorsikleti gösterirler. Kadın çok beğenir ve o da "Tahtıravanı atın" der. Onlarda Reşat ağadan çaldıkları samanlarla tahtıravanı yakarlar. 

Buralı İsmail; muhtar kadına gidip "Beni İlkgün'le buluştur" diye yalvarır. Kadın bir bahaneyle İlkgün'ü yanına çağırır. Buralı İsmail; İlkgün ile aşk meşk konuşur. İsmailler Ferit'in gelmediğini öğrenince Bengüsu'yu arayıp köye davet ederler. Bengüsu İsmaillerin evinde kalmaya başlar.

Ebe kadın Erol'dan yeni motorsikletinin elektriğe takılması için yardım ister. Onu ve Erol'u elektrik çarpar. Düzgünlerdeki Reşat'ın kızkardeşleri "bizde kalın" diye tutturur. Elmas ve Koptagel "tamam" der ama yolda bunları ekerler. Karavana döndüklerinde Fikri'yi icralar yüzünden mutsuz bir şekilde bulurlar. 

Ferit babasıyla hesapları inceler. Eger ellerini çabuk tutmazlarsa icra bu köydeki ev ve arsalara da ulaşacaktır. Ferit babasına "Seni Düzgün ile barıştırayım. Adama toprakları satıverelim" der. 

Yol üzerinde İlkgün'ü gören Ferit onunla buluşur, konuşurlar. Gece de aşık çağlayanında buluşurlar. Ferit sabahtan hoca efendiye gidip "Babamla Düzgün amcanın arasını düzeltmemde yardım etseniz" der. O da Fikri ile konuşur. Bir adım atması konusunda ısrar eder. Koptagel, Elmas ve Cüneyt Düzgünlere kahvaltıya gider. Düzgün Koptagel'e Fikri'nin babasının kıyafetlerini verir. Koptagel efe oldum diye hava yapar. Koptagel'i efe kıyafetiyle gören ebe kadın "İnşallah ona burdan bir kız alırız da Hanım Köylü de olur" derler. O da "İnşallah" der. bu laf üzerine Elmas çok fena kızar. 

Kadınlar meclisi Reşat ağayı evinden alır. Köy meydanında yargılamaya başlarlar. Muhacir İsmail Reşat ağa bana ruhsal şiddet uyguladı ve kardeşiyle zorla evlendirmeye çalıştı." der. Kız kardeşi de İsmail de "Öyle birşey yok" der. Ceza belli olur. Reşat aga köydeki evlenmelik bütün kızlara küçük altın alacaktır. Reşat bunun acısını İsmaillerden çıkarır. İsmailler tekrar ebe kadını omuzlarında taşıma cezası alırlar. Ferit İsmaillere "Sandalyeyi bambudan yapın ki daha hafif olsun" diye akıl verir.

Ertesi gün köyde bir piknik yapılacakmış. Bekar erkekler ve onlarla eşleşen kızlar beraber yemek yapacaklarmış. Evlenmeye niyeti olan erkekler isimlerini yazdırır. Muhtar kadın herkesin önünde kağıt çeker ve kızlarla çocukları eşleştirir. Ferit bu çekilişe katılmaz. Çekiliş bittiğinde Ferit işkillenip kağıtlara bakar. Tam tahmin ettiği gibi kağıtlar boştur. Muhtar kadın birbirine münasip gördüğü gençleri çift yapmıştır. 

Ferit ve İlkgün yemek için sebze toplarlarken kıza "Madem bu işin sonunda evlilik var. Evlilik bana çok uzak. Hadi bana bye bye" der ve çeker gider. İlkgün çok üzülür. fakat Ferit sonrasında kızın gönlünü alır. "Hiçbir yere gitmiyorum" der.



Hiç yorum yok:
Write comments